Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Vyhledávače zboží

Než začnete...

Všechny porovnávače (vyhledávače) zboží požadují pro zařazení internetového obchodu v zásadě tyto podmínky, bez nichž váš e-shop do výsledků vyhledávání nezařadí:

  • jasné a zřetelné uvedení provozovatele e-shopu - firma vč. IČ, adresa ...
  • kontaktní údaje na provozovatele - email i telefon
  • uvedení dostupnosti zboží (skladem, do 2 dnů, ...)
  • zveřejnění obchodních a reklamačních podmínek
  • podrobněji např. viz seznam.cz podmínky >>

Než tedy začnete s registracemi, doporučujeme toto překontrolovat a případně doplnit, protože ušetříte čas při komunikaci a opětovném schvalování.

Obecně o vyhledávačích zboží

Vyhledávače získávají informace o vašem zboží pomocí XML souboru, který se generuje automaticky z vašich stránek. V administraci můžete zvolit typ vyhledávače (Zboží - standard, Zboží - více kategorií, Zboží google) a podle typu se vytvoří určitá šablona XML. Vyhledávač si pak (např. Heureka každé 2 hodiny) stahuje soubor XML vytvořený podle šablony.

Aby se produkt přenesl do feedu pro Heuréku/Zboží/atd., musí splňovat tyto podmínky:

  • je aktivní
  • cena je vyšší než 0
  • je zařazen do nějaké kategorie
  • je zadaná skladová dostupnost a zároveň tato dostupnost má příznak "lze vložit do košíku"
  • má příznak exportovat do vyhledávačů zboží

Můžete si sestavit i vlastní šablonu podle zástupných znaků (To se hodí, pokud chcete vytvořit specifický XML soubor a nemusí to být pouze pro vyhledávače zboží). 

Podle návodů můžete propojit váš e-shop s různými vyhledávači.