Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Spárovanost produktů - Nastavení kategorií, názvů produktů, ...

Pokud je e-shop v placeném režimu (PPC), Heureka se snaží co nejvíce produktů zařadit (spárovat) do příslušných kategorií na Heureka.cz. K tomu je třeba mít v XML souboru, který si Heureka z e-shopu stahuje, produkty a kategorie správně pojmenované. Nemusíte kvůli tomu měnit své názvy kategorií / produktů, stačí vyplnit alternativní názvy pro vyhledávače. 

Rychlý přehled - kde co najdeme

Heuréka:

E-shop:
  • XML feed v adminu e-shopu: "Marketing -> Vyhledávače zboží" (sloupec URL v řádku Heuréka)
  • Obecné nastavení v adminu e-shopu: "Nastavení -> Marketing -> Vyhledávače zboží"
  • Nastavení kategorie v adminu e-shopu: "Zboží -> Kategorie" (detail kategorie záložka "Vyhledávače / SEO")
  • Nastavení produktu v adminu e-shopu: "Zboží -> Produkty" (detail produktu záložka "Vyhledávače / SEO")

Z nápovědy Heureky

http://sluzby.heureka.cz/napoveda/pruvodce-heurekou-pro-eshopy/

Produkt není zobrazen na Heureka.cz

Projděte si "Přehled spárovanosti" na sluzby.heureka.cz , kde můžete vidět v jakém stavu se produkty nacházejí.  Párování produktů do příslušných kategorií primárně probíhá na základě uvedených kategorií v tagu  CATEGORYTEXT , který musí obsahovat přesný druh produktu a podle tagu  PRODUCTNAME , který musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy varianty, pro přesné určení produktu.

  • Heuréka není schopna garantovat 100% zařazení všech importovaných položek. Zatřídění závisí i na šíři katalogu, který se neustále rozšiřuje, ale dosud nekategorizujeme vše co se dá na trhu koupit.
  • Doplnění tagu EAN pomáhá pouze k rychlejšímu zatřídění produktů, nikoli 100% zařazení.

Jak správně pojmenovat produkty pro Heureka.cz

Obecně lze říci, že správný název produktu by měl obsahovat výrobce a produktový kód či produktový název. V jednotlivých sekcích jsou povinné jiné přídavné (k výrobci a produktovému označení či kódu) atributy v názvu produktu. Obecné názvy, které neobsahují výrobce či produktový kód, jsou ze zařazení do kategorií ignorovány. Více příkladů co má název obsahovat a jak mají správné názvy vypadat naleznete v  specifikaci ,  blogu  Heureky či Specifické požadavky na kategorie .

Stromový výpis kategorií

Aktuální strom kategorií naleznete vždy na této adrese:  http://www.heureka.cz/direct/xml-export/shops/heureka-sekce.xml

Strom kategorií je aktualizován jednou denně a obsahuje aktivní kategorie Heureka.cz. Obsah elementu CATEGORY_ID je unikátní, ostatní se mohou změnit při změně názvu kategorie na Heurece. Doporučujeme zapracovat strom kategorií do vašeho systému tak, že budete moci k vašemu názvu kategorie přiřadit název kategorie z Heureka.cz. Poté obsah elementu CATEGORY_FULLNAME z našeho XML stromu kategorií exportujete do XML souboru produktů do elementu CATEGORYTEXT. V případě, že máte v jedné kategorii na vašem eshopu zboží, které je na Heurece rozděleno do více kategorií, je potřeba kategorie z Heureky určovat přímo na jednotlivé produkty.


 

Nastavení e-shop kategorií tak, aby souhlasily s Heureka kategoriemi

Aby se produkty správně spárovaly s produkty na Heurece, je důležité, aby kategorie v e-shopu (nebo spíše kategorie v XML feedu, který se posílá do Heureky) souhlasily s kategoriemi na Heurece. Je několik způsobů, jak toho docílit, zde si ukážeme nejjednodušší z nich.

CATEGORYTEXT

 

Nastavení nadřazené kategorie

Pokud alespoň z části souhlasí váš strom kategorií se stromem kategorií Heureky a jen vám chybí hlavní kategorie, můžete využít možnosti nastavení nadřazené kategorie v administraci e-shopu "Nastavení -> Marketing -> Vyhledávače zboží" položka "Kategorie nadřazená celému e-shopu".

Příklad:

  • Heuréka
    • Elektronika | Mobily, GPS | Mobilní telefony
    • Elektronika | Foto | Digitální fotoaparáty
  • váš e-shop
    • Mobily, GPS | Mobilní telefony
    • Foto | Digitální fotoaparáty

Pokud tedy nastavíte "Elektronika", doplní se před všechny kategorie a bude souhlasit strom kategorií vašeho e-shopu se stromem kategorií Heureky.

Můžeme tedy vyplněním položky "Kategorie nadřazená celému e-shopu" doplnit jednu kategorii nebo více kategorií (oddělených znakem ">" nebo "|") hromadně před každou kategorii e-shopu.

=> Specifické požadavky na kategorie

 

Nastavení hlavních kategorií  Heureky

Nejjednodušší a nejjistější způsob nastavení kategorií pro Heureku, je nastavit "Absolutní cesta ke kategorii" u jednotlivých kategorií, případně pak u jednotlivých produktů (Pokud máte například produkty v jedné kategorii, zatímco v Heurece spadají pod různé kategorie).

U kategorií a produktů se však ve výběru zobrazí jen ty kategorie, které spadají pod hlavní kategorie Heureky vybrané v "Nastavení -> Marketing -> Vyhledávače zboží" v "Kategorie které se v e-shopu používají (Ostatní jsou ve výběru skryty)".

 

Nastavení u kategorie - Absolutní cesta ke kategorii

V detailu kategorie v záložce "Vyhledávače / SEO" u "Heureka.cz" "Absolutní cesta ke kategorii" můžete vybrat z předpřipravených Heureka kategorií.

Tím se nahradí celá cesta kategorie vybranou cestou a z hlediska Heureky se již nebude brát ohled na to, jaký je název kategorie v e-shopu nebo jaká je nastavená nadřazená kategorie či alternativní název pro vyhledávače zboží.

 

Nastavení u produktu - Absolutní cesta ke kategorii

Stejně jako můžeme nastavit absolutní cestu ke kategorii pro jednotlivé kategorie, můžeme ji nastavit i pro jednotlivé produkty. To se hodí, pokud máme např. v jedné kategorii smíchané produkty, které na Heurece patří do více kategorií.

V detailu produktu v záložce "Vyhledávače / SEO" u Heureka.cz "Absolutní cesta ke kategorii" můžeme vybrat z předpřipravených Heureka kategorií.

Tím se nahradí celá cesta kategorie produktu vybranou cestou a z hlediska Heureky se již nebude brát ohled na to, v jaké kategorii je produkt zařazen v e-shopu.

 

Nastavení jména produktu

Heureka se u párování produktů neřídí pouze kategoriemi, ale i názvem produktu (tagy PRODUCT a PRODUCTNAME v XML feedu). 

V detailu produktu v záložce "Vyhledávače / SEO" můžeme vyplnit název produktu pro vyhledávače / Heuréku. 


PRODUCTNAME

Přesný název produktu. Nesmí obsahovat žádné jiné informace, jako např. dárek, pouzdro či nabíječka zdarma, atd. Hodnota musí být obsažena také v tagu PRODUCT, jinak nebude brána v potaz. Pokud názvy produktů nebudou obsahovat produktové číslo, hrozí, že Heuréka nebude moci produkty správně identifikovat a tudíž spárovat. Maximální délka názvu produktu je 255 znaků.

Správně: Canon PowerShot SX100 červený
Špatně: Digitální fotoaparát Canon SX100 Power-shot + nabíječka

Povinné údaje v názvu pro jednotlivé kategorie. Obecně platí, že název nesmí být obecný. Pokud tedy uvedete do názvu produktu výrobce, řadu a produktové číslo, měl by být produkt v pořádku zařazen. Pokud se jedná o varianty produktů, které se liší barvou, rozměry, příchutí, množstvím a dalšími atributy, je nutné všechny tyto parametry rozlišit v názvu produktu, aby se nesloučily do jednoho.

Nastavení v e-shopu:

  • PRODUCTNAME - párovací text: nastavení přímo pro Heuréku
  • Alternativní texty pro vyhledávače, Krátký název: nastavení obecně pro vyhledávače zboží, u Heuréky se použije pokud není nastavený PRODUCTNAME přímo v sekci Heuréky.
=> Doporučené názvy pro jednotlivé sekce na Heurece - Neuvedení některé doporučené informace v názvu může být důvodem zablokování produktu pro zobrazení v kategorii.

PRODUCT

Obsahuje rozvětvený PRODUCTNAME včetně přívlastků, jako dárek zdarma, + pouzdro, poukaz na ….. Tento název bude zobrazen v porovnání cen. Maximální délka názvu produktu je 255 znaků.

Správně: Digitální fotoaparát Canon SX100 Power-shot + nabíječka 

Nastavení v e-shopu:

  • PRODUCT -rozvětvený text: nastavení přímo pro Heuréku
  • Alternativní texty pro vyhledávače, Rozšířený název: nastavení obecně pro vyhledávače zboží, u Heuréky se použije pokud není nastavený PRODUCT přímo v sekci Heuréky.


Hodnota varianty produktu se automaticky přidává na konec PRODUCTNAME i PRODUCT. 

např. PRODUCTNAME: Ed Hardy Mikina | bílý | M, PRODUCT: Ed Hardy Mikina - bílý / M

=> O variantách produktů si můžete přečíst na samostatné stránce. =>



Další možnosti zlepšení spárovanosti

EAN

EAN kód je používán k označování jednotlivých druhů zboží. Heuréka podporuje formát EAN 13. (EAN kód je povinnou položkou pro kategorii knihy.)

  • Neuvádějte interní čísla produktů, ale oficiální kódy zboží! (Nevymýšlejte si vlastní EAN kódy!)
  • Pokud si nejste jistý správností vašeho EAN kódu, radši neuvádějte žádný než abyste uvedli špatný.
  • EAN kód musí být jedinečný pro celý XML feed (pokud se některý EAN kód nachází v XML feedu vícekrát, Heuréka nebude brát zřetel na !žádný EAN kód).
  • Pokud má produkt více variant, je nutné uvést EAN kód pro jednotlivé varianty, ne pro produkt jako takový.

V e-shopu můžete nastavit EAN v detailu produktu v záložce "Varianty", pokud produkt má varianty, nebo v záložce "Rozšířené", pokud produkt nemá varianty.

PARAM

Některé Heuréka kategorie vyžadují uvedení parametrů (tag PARAM v XML feedu), například pro kategorii Móda je povinný parametr velikost. Pokud nejsou parametry vyplněné, pak není možné zobrazovat vaše produkty v konkrétním filtrování. Tyto parametry se z e-shopu do XML feedu přidávají automatcky podle nastavených variant produktu. Takže například u všech produktů, které spadají do kategorie Móda byste měli mít nastavenou variantu s názvem "velikost" a vybrané hodnoty barev.

Hodnota může být ano / ne v případě, že si na vlastnost odpovíte, jen má či nemá. V případě, že odpověď na vlastnost bude jinými slovy, či číselným údajem, vyplňte přímo danou hodnotu. Číselné vlastnosti jako hmotnost, hlučnost a další, musí mít v hodnotě uvedeno nejen číslo, ale i jednotku. Jinak není parametr zařazen.

=> O variantách produktů si můžete přečíst na samostatné stránce. =>


Kontrola XML feedu v administraci

V "Marketing -> vyhledávače zboží" můžete zkontrolovat XML feed, který si stahuje heureka. 

V XML feed nás zajímá, co je v tagu CATEGORYTEXT .

př.: U fotoaparátu Canon PowerShot A800 máme kategorii  " Elektronika | Foto | Digitální fotoaparáty" , což vyhovuje stromu kategorií Heureky.

 

Kontrola spárovanosti na heurece

Na strákách heureky  http://sluzby.heureka.cz/  klikněte v levém sloupci na "Přehled spárovanosti" . Pokud je u "Ignorované kategorie" možnost "Zobrazit" , klikněte na ní.

V tabulce pak vidíte kategorie, které neodpovídají stromu kategorií heureky.