Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Google nákupy

Nákupy Google nejsou službou zdarma. Pro zobrazení vašich produktů ve vyhledávání Google (Google nákupy) je potřeba udělat následující kroky:

  1. Nastavit si svůj účet v Google Merchant center - viz popis níže
  2. Mít vytvořený účet v Google Adwords
  3. Propojit účty Merchant a Adwords pomocí postupu od Google
  4. Nastavit si placenou kampaň v Google Adwords pod záložkou "Nákupy"

Registrovat do google nákupů se můžete na stránkách https://www.google.com/retail/merchant-center/. URL feedu naleznete v administrace vašeho e-shopu v "Marketing -> Vyhledávače zboží" přímo v seznamu ve sloupci "URL". Níže jsou popsány všechny kroky k úspěšné registraci vašeho obchodu do google nákupů.



 

Jak nastavit Google nákupy

1. "Marketing -> Vyhledávače zboží"  vidíte seznam nejčastějších vyhledávačů. U Google Nákupy klikněte na editaci.


2. V detailu zkontrolujte vyplněné údaje.

  • Typ: Zboží - standard
  • ITEM ID podle: jednoznačný identifikátor produktu pro vyhledávač zboží
    • Unikátní ID produktu: číslo ID je vygenerované systémem a u konkrétního produktu je vždy unikátní (př. 128)
    • Kod zboží/varianty: je nutné zajistit, aby byly kódy produktů případně i variant všude zadány a aby byly unikátní. Pokud není kód produktu nebo varianty vyplněn nebude do exportu zařazen. (př. FOT-EOS-235)


4. Vytvořte si účet na Googlu. Pokud již účet máte, pokračujte krokem 8.


5. Google požaduje zadání telefonního čísla kvůli ověření.


6. Po ověření telefonního čísla se zobrazí:


7. Na e-mail vám přijde aktivační e-mail. Klikněte na první odkaz.


8. Zobrazí se uvítací stránka. Přejděte do Google Merchant Center.

 

9. Je třeba potvrzení smluvních podmínek.


10. Vyplňte údaje týkající se obchodu.


11. Přejděte do "Nastavení -> Obecné"Vyplňte "URL webové stránky" a klikněte na "Ověřit tuto adresu URL".

 

12. Zvolte záložku "Alternativní metody". Zaškrtněte "Značka HTML". Zkopírujte ("CTRL + C") kód, který je mezi uvozovkami za slovem content.

 

13. Zkopírovaný kód použijete v administraci našeho e-shopu. Přejděte do "Nastavení -> Rozšířené nastavení -> Sledovací kódy" a vložte (CTRL + V) kód do kolonky "Google ověření webu:". Nezapomeňte záznam uložit.

 

14. Vraťte se na stránky Google Merchant Center a klikněte na "Ověřit".

 

15. Pokud proběhlo správné ověření, zobrazí se tato hláška. Klikněte na "pokračovat".

 

16. Klikněte na "nárokovat tuto adresu URL".

 

17. Popis se změní na "Ověřeno a nárokováno".

 

18. Přejděte do "Zdroje dat" a klikněte na "Nový zdroj dat".

 

8. Vyplňte kolonku "Název souboru zdroje dat", např. xml a klikneme na "Uložit změny".

 

19. V administraci vašeho e-shopu přejděte do "Marketing -> Vyhledávače zboží" a zkopírujte URL u záznamu "Google nákupy".

 

20. Zpět v Googlu u právě vytvořeného zdroje dat klikněte na "Vytvořit plán".

 

21. Zvolte, jak často chcete, aby se aktualizovala data (stažením xml z vašeho e-shopu do google), doporučujeme nastavení "Denně". Vložte "URL zdroje" z kroku 19. Klikněte na "Naplánovat a načíst".

Hotovo