Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Změna nastavení stavů objednávky

Jak můžete přidat nebo upravit nastavení stavů objednávek.

Nový stav můžete přidat kliknutím na   .

Upravit stávající stav můžete kliknutím na konkrétní řádek nebo  .

Vyplníte název stavu a zvolíte barvu stavu.

 

E-mail

V záložce "E-mail" můžete nastavit automatické odesílání e-mailů při změně stavu objednávky, tedy i při vytvoření objednávky zákazníkem.

Můžete využít různých zástupných znaků, které se pak v e-mailu nahradí konkrétními hodnotami. Například můžete použít *id-order* pro číslo objednávky, *variable-symbol* pro variabilní symbol a *product-list* pro tabulku objednaných produktů.

 

Příklad textu e-mailu u stavu "Nová":

Vážený zákazníku,


děkujeme za Váš nákup v našem obchodě. Tímto e-mailem potvrzujeme, že jsme přijali Vaši objednávku č. *id-order* a zasíláme Vám upřesňující informace.

*invoice-addr*

Potvrzení, že je zboží připraveno k vyzvednutí na prodejně nebo připraveno k odeslání, Vám zašleme e-mailem.


V případě platby předem na účet, zašlete celkovou částku včetně poštovného na účet číslo xxxxxxx / xxxx.

Jako variabilní symbol použijte prosím číslo Vaší objednávky: *variable-symbol*


Objednané zboží:

*product-list*


S pozdravem Váš e-shop


Položku "Odeslat kopii na e-mail" můžete použít např. při změně na stav "Dokončena", pokud chcete poslat účetní fakturu.

  • Pokud zvolíte možnost "Přiložit doklad", odešle se zákazníkovi s e-mailem i doklad. Pozor, doklad ale musí být vytvořený, jinak se nemá co přiložit.

  • Vytvořit doklad můžete automaticky při stejné(dřívější) změně stavu, což se nastaví v záložce "Rozšířené", nebo ručně u konkrétní objednávky.

 

Rozšířené

V záložce "Rozšířené" je třeba u konečných stavů (např. Dokončena, Zrušena) zaškrtnout "Dokončené objednávky" nebo "Zrušené objednávky". Případně u stavu, kdy je objednávka určitě zaplacena (např. u stavu Dokončena), zaškrtnout "Nastavit na zaplacena". Toto nastavení se promítne převážně ve statistikách "Statistiky -> E-shop -> Objednávky".