Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Podmíněné stavy objednávek

Pokročilé nastavení u stavů objednávek

Přidali jsme možnost upravit nastavení stavu objednávky pro konkrétní kombinaci dopravy, platby nebo měnu upřesňující akci – jiný text emailu, SMS nebo zaslání faktury.

Jak to funguje?

Máte „základní“ stav objednávky, například Nová, Přijata nebo Dokončena. Zákazník ale volí různé kombinace dopravy, platby nebo chce platit v EUR. Pokud mu posíláte dlouhý email s instrukcemi, jak má postupovat nebo co bude následovat, tak může být zmatený a nepřečte si celou zprávu.

Takže si pro tyto základní stavy Objednávky nastavíte podmíněné rozšíření, které bude ale fungovat jen, když zákazník zvolí určitou kombinaci. Ve všech ostatních případech, které „nepokryjete“ se použije „základní“ stav objednávky.

Praktické použití

Příklad č.1
Zákazník zvolí dnes již ustupující platbu předem na účet.

Posíláte email „Nová“, kde budete mít číslo účtu, VS a jak se postupuje. Nemusíte tedy číslo účtu posílat zákazníkům, kteří platí online nebo na dobírku.

 

Příklad č.2

Zákazník zvolí dopravu na Slovensko a platbu předem na účet v EUR.

Nastavíte rozšíření stavu „Nová“, kde pro platbu EUR posíláte IBAN údaje a jiné číslo svého eurového účtu. Toto číslo účtu nemusíte posílat zbytečně všem zákazníkům.

 

Příklad č. 3

Zákazník zvolí určitý typ dopravy.

Zákazníkovi při změně stavu objednávky posíláte konkrétní instrukce, jak bude probíhat jeho způsob přepravy.

 

Příklad č. 4

Zákazník má zaplaceno online a zboží je odesláno.
Zákazníkovi s tímto způsobem platby můžete rovnou odeslat i fakturu. Nemusíte čekat na převzetí zboží, jako u dobírky a posílat daňový doklad až pak.

 

 

 

Další zjednodušení ve stavech objednávek

Zjednodušili jsme definici textu emailů, vkládání proměnných probíhá přímo přes butony, nemusíte kopírovat zástupné tagy.

Přidali jsme proměnnou, která obsahuje název eshopu, nemusíte to už všude kopírovat :-)