Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Slevové kupóny

Slevové kupony jsou velice používaným a účinným nástrojem k propagaci. Slevové kupony v ShopSystemu jsou výkonný marketingový nástroj s mnoha použitími, např.:

  • Slevové kupony můžete zaslat přímo zákazníkovi jako odměnu pro další nákup
  • Rozeslat hromadným mailingem unikátní slevové kupony a sledovat aktivitu zákazníků
  • Nabídnout zboží přes slevový portál a jeho slevu "prodat" za nižší částku, než je pak sleva objednávky
  • Kupony můžete ale také exportovat a nechat vytisknout na letáčky, čili použít i offline :-)
  • Anebo s pomocí slevových kupónů motivovat vaše partnery, aby nabízeli zboží z vašeho e-shopu a zpětně jim podle použití vyplácet i provizi (skupiny kuponů)

Slevové versus dárkové kupony

Dárkové kupóny jsou ekvivalenty peněžních částek (dárkové kupony nejsou slevy, ale peníze-kredit). Lze je využít maximálně jednou a vždy vyjadřují konkrétní částku. Zákazníci si je musí za peníze koupit!

např. Jako zákazník můžete koupit dárkový kupón v hodnotě 1000Kč, který pak darujete místo peněž oslavenci.

Slevové kupóny jsou slevy. Mohou vyjadřovat procenta z ceny nákupu i konkrétní částku. Lze je využít jednou i opakovaně. Zákazníci za slevové kupony neplatí!

např. Uděláte slevovou akci a všem věrných zákazníkům zašlete na Vánoce slevové kupóny 25% (nebo i 200 Kč). Tím poskytnete zákazníkům možnost využít slevy.

Společné

Je potřeba ale nastavit povolení kuponů v  "Nastavení -> Marketing -> Slevové/Dárkové kupony" , kde můžete nastavit i formát kódu kuponu. V  "Marketing -> Slevové/Dárkové kupóny" můžete kupóny tvořit, exportovat či upravovat.

V objednávce je jeden box pro vyplnění kódu slevového/dárkového kuponu. Po vložení se kupon přidá za seznam položek a přepočítá se celková cena objednávky.

Díky exportům a skupinám můžete pro každého partnera/reklamní kampaň (dealera, prodejnu, slevomat,...) vytvořit vlastní skupinu a pak sledovat, kolik kuponu se kde rozdalo, kolik z nich zákazníci opravdu využili pro nákup a jaká byla cena objednávek.

Díky možnostem exportu kuponů můžete nastavit export kuponů vytvořených v určitém časovém období, čili export určité dávky. Tato funkce je obzvláště vhodná, pokud necháváte kupony tisknout a potřebujete v další vlně tisknout pouze nové kupony a odlišit je od předchozí dávky (v případě, že používáte unikátní kódy), abyste netiskli jeden kupon vícekrát dokola.

Lze i zpětně dohledat, který kupon byl použit u které konkrétní objednávky.