Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

E-maily - založení e-mailů a nastavení klientů

Novou emailovou schránku vytvoříte v administraci hostingu na adrese http://admin.netsystems.cz/, přihlašovací údaje naleznete v emailu k vašemu hostingu. Níže si vyberte nastavení podle druhu svého emailového klienta (outlook, thunderbird). Na výběr máte z typu účtu POP3 nebo IMAP. Doporučujeme však používat protokol IMAP a to kvůli záloze zpráv na serveru, složkovému systému a možnosti synchronizace pošty mezi více klientů (outlook mobilní telefon nebo více počítačů). Což je vhodné zejména pro více osob obsluhujících 1 schránku nebo synchronizaci s mobilním telefonem/tabletem.

Novou emailovou schránku vytvoříte v administraci hostingu na adrese http://admin.netsystems.cz/, přihlašovací údaje naleznete v emailu k vašemu hostingu. V horním menu zvolte "E-maily (Schránky, Přesměrování)" a klikněte na "Založit nový e-mail". Novou e-mailovou schránku můžete nechat přesměrovat na jakýkoli e-mail. Kopie e-mailů můžete buď ponechat ve schránce nebo emaily pouze přeposílat na jiný e-mail a ze schránky je okamžitě mazat (E-mailový účet typu Forward, což není fyzická e-mailová schránka a slouží pouze k přesměrování na jinou e-mailovou schránku).

IMAP a POP3 jsou dva nejrozšířenější protokoly pro přijímání a práci s elektronickou poštou. IMAP je novější a všechna data ukládá, spravuje a poskytuje klientům ze serveru. POP3 je historicky starší a jeho princip spočívá v tom, že klient se připojí na poštovní server, stáhne z něj všechny nové zprávy, smaže je ze serveru a co nejdříve se odpojí. To s sebou nese řadu potíží, díky nimž je protokol POP3 zastaralý, proto velmi doporučujeme využívat protokol IMAP.

IMAP (Internet Message Access Protocol)

  • vyžaduje trvalé (on-line) připojení k internetu (k e-mailové schránce)
  • všechny zprávy a složky jsou uloženy na poštovním serveru, do klienta (na počítač) se stahují jen nezbytné informace
  • při zobrazení složky v klientovi se stáhnou jen záhlaví zpráv, jejich obsah se stáhne až v případě, že chcete zprávu přečíst
  • u jednotlivých zpráv se uchovává jejich stav (nepřečtená, zodpovězená, důležitá), uživatel může zprávy přesouvat mezi složkami, složky vytvářet, mazat, prohledávat na straně serveru apod.
  • umožňuje současné připojení více klientů zároveň (počítač v práci, mobil, notebook, ...)
  • je tedy možné s celou poštovní schránkou plně pracovat z libovolného místa

POP3 (Post Office Protocol version 3)

  • nedoporučujeme, zastaralé, nemůže být připojeno více klientů zároveň
  • můžou využít uživatelé, kteří mají časově omezené připojení k internetu
  • uživatel si zprávy z poštovního serveru stáhne do klienta a pak si může číst doručené e-maily libovolně dlouho v offline režimu
  • !!! Po přenesení zpráv ze serveru do klienta (do počítače) se tyto zprávy na serveru SMAŽOU. Nicméně většina poštovních klientů umožňuje zanechání zprávy na serveru nebo nastavení doby zanechání zprávy na serveru (např. 14 dní).
  • Neumožňuje složkový systém na serveru, pouze na lokálním klientovi, což je nevhodné pro zálohování ale i sdílení 1 schránky mezi více klienty.

Thunderbird

http://thunderbird.mozilla.cz/ 

Kvalitní poštovní klient zdarma.