Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Věrnostní program

Program pro stálé zákazníky. Funguje na základě přidělování bodů za určitou částku nákupu (např. za každých 100 Kč získá zákazník 1 bod). Body mají určitou hodnotu, kterou pak může zákazník odečíst od objednávky (např. Za 1 bod může odečíst z objednávky 5 Kč). V detailu zákazníka (záložka Rozšířené) pak najdete, kolik má konkrétní zákazník bodů a můžete zobrazit log získání a použití bodů. Je dobré vytvořit pro věrnostní program i stránku, kde vysvětlíte zákazníkům, jak se program využívá.



Nastavení

Myslete na to, jak máte nastaveny cenové hladiny a jaké jiné slevové služby používáte. 

Povolení věrnostního programu: V objednávce zobrazí zákazníkovi box pro zadání bodů.

Max. využití bodů pro nákup (%): např.: 20% znamená, že při nastavení jako je na obrázku může zákazník z objednávky v hodnotě 1000 Kč odečíst pouze 200 Kč = 40 bodů)

Počet bodů za registraci: Kolik bodů se automaticky zákazníkovi přičte registrací. (Např.: 6 znamená, že při první objednávce rovnou může odečíst 30 Kč)

Přepočet bodů:

Př. podle obrázku: Zákazník se registruje a tím získá 6 bodů.

Udělá první objednávku za 2 000 Kč, ze které odečte svých 6 bodů = 30 Kč. Výsledná cena objednávky je 1970 Kč. Po odeslání objednávky tedy bude mít 19 bodů (6 - 6 + 19).

Udělá druhou objednávku za 380 Kč. Kvůli procentuelnímu omezení však může využít pouze 15 bodů = 75 Kč (protože 20% z 380 = 76 Kč). Výsledná cena objednávky je 305 Kč.  Po odeslání objednávky tedy bude mít 7 bodů (19 - 15 + 3).

Povolení pro typ účtu: Pokud již máte nastavenou slevu (nižší cenovou hladinu) pro dealery, můžete povolit věrnostní program pouze pro běžné zákazníky.


Je také důležité mít správně nastavené konečné stavy objednávek. Body za zákazníkovi přičtou až ve chvíli, kdy se stav objednávky změní na konečný stav.

U konečných stavů objednávek je třeba v "Objednávky -> Stavy objednávek" v záložce "Rozšířené" zaškrtnout "Dokončené objednávky" .

Každá objednávka by měla skončit v konečném stavu (přičtou se body) nebo zrušeném stavu (nepřičtou se body).



Zobrazení

Přihlášený zákazník vidí aktuální počet bodů přímo v detailu svého účtu.


Při objednávce může zákazník zadat body věrnostního programu.


V administraci vidíte aktuální body zákazníka v "Zákazníci -> Zákazníci" v detailu zákazníka v záložce "Rozšířené" .