Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Měřící kódy

HTML sledovací kódy slouží k přidání různých sledovacích a konverzních kódů do e-shopu. Sledovací kódy si buď přímo vygenerujete na stránkách poskytovatele nebo si je podle šablony poskytovatele upravíte. V kódech je často nutné provést úpravu doplněním zástupných proměnných.

Kódy můžete vložit do různých polí:

  • Vždy v hlavičce "head": Pokud to služba, ze které kopírujete kód, umožňuje, vkládejte kód radši na konec stránky, předejdete tím pomalejšímu načítání stránek.
  • Vždy na konci stránky: Ideální umístění pro kódy, které mají být na všech stránkách e-shopu a nevyžadují specifické umístění.
  • Po dokončení objednávky: Lze přidat do kódu zástupné proměnné jako cenu objednávky apod.
  • Detail produktu: Lze přidat do kódu zástupné proměnné jako název a cenu zboží apod.

Kódy můžete vkládat z různých zdrojů, např.

Google Analytics je statistický program běžící na serverech Google, který umožňuje registrovaným uživatelům koukat se na pokročilé statistiky e-shopu. Modul GA e-commerce umožňuje sledovat úspěšnost e-shopu na základě výše a počtu provedených objednávek. V GA tak uvidíte částky svých objednávek a můžete porovnat různé zdroje návštěnosti a jejich tržby, např. výše objednávek uživatelů přivedených přes adwords aj.

Piwik je nezávislá alternativa ke statistikám Google Analytics. Umožňuje například detailnější zobrazení průchodu konkrétního zákazníka až k objednávce. Kód se vkládá na konec stránky.

Sklik.cz měřením konverzí získáte možnost sledovat a vyhodnocovat účinnost reklamy a návratnost investice. Ve statistikách uvidíte např. kolik bylo zapotřebí prokliků k získání konverzního návštěvníka. Kód se vkládá do pole po dokončení objednávky.

Facebook Pixel je analytický nástroj, který vám umožní porozumět akcím, které lidé na vašem webu provádějí, a měřit tak účinnost reklam na Facebooku. Kód se vkládá do hlavičky nebo do detailu objednávky.