Nápověda k e-shop řešení ShopSystem.
Efektivní e-shop systém pro internetové obchodování bez kompromisů.

Modul Věrnostní program

Marketingový nástroj, díky němuž můžete odměnit stávající zákazníky. Cílem je poskytnout jim důvod objednat si další zboží právě u vás.

Program funguje na základě přidělování bodů za určitou částku nákupu (např. za každých 100 Kč získá zákazník 1 bod). Body mají určitou hodnotu, kterou může zákazník odečíst od další objednávky (např. Za 1 bod může odečíst z objednávky 5 Kč). V detailu zákazníka (záložka Rozšířené) pak najdete, kolik má konkrétní zákazník bodů a můžete zobrazit log získání a použití bodů.


 

Nastavení

"Nastavení -> Marketing -> Věrnostní program"

Povolení věrnostního programu: Zapne celý program (zapne načítání bodů zákazníkovi, zobrazí počet bodů v účtu zákazníka na webu, umožní vyplnit v objednávce počet bodů, ...). Při vypnutí se nesmaže aktuální počet bodů u stávajících zákazníků.

Program využívají pouze ti, kteří mají povolené newslettery: Pokud toto zapnete, je dobré to zákazníkům na webu napsat.

Max. využití bodů pro nákup (%):  Kolik může maximálně zákazník uplatnit bodů v jedné objednávce. Pokud bude nastavena 0, zákazník vůbec nebude moci uplatnit body.

Počet bodů za registraci: Kolik bodů se zákazníkovi automaticky načte registrací.

Přepočet bodů: Pokud pro některé měny nechcete věrnostní program používat, nechte vyplněnou 0. 

 

Příklad:

  • S nastavením podle obrázku může využít věrnostní program pouze zákazník, který nakupuje v Kč a má přiřazen typ účtu Běžný uživatel.
  • Za registraci se zákazníkovi přičetlo 10 bodů.
  • Zákazník provedl první objednávku v hodnotě 5 000 Kč, přičetlo se mu do věrnostního programu (5 000/100) 50 bodů.
  • Nyní chce provést objednávku v hodnotě 1000 Kč. Může ušetřit maximálně (0.2*1000) 200 Kč, což znamená uplatnit maximálně (200/5) 40 bodů. Pokud uplatní maximální počet bodů, 10 bodů mu zbyde ve věrnostním programu.


 

Přičtení bodů

Body se zákazníkovi přičtou do věrnostního programu až ve chvíli, kdy se stav objednávky změní na úspěšně konečný stav (Stav, u kterého je v "Objednávky -> Stavy objednávek" záložce "Rozšířené" zaškrtnuto "Dokončené objednávky").

Proto je důležité dobře nastavit stavy objednávek. Ve výchozím nastavení je stav "Dokončena" považován za úspěšně dokončenou objednávku a stav "Zrušena" za neuspěšně dokončenou objednávku.

 


 

Použití

Při objednávce může zákazník hned v prvním kroku vyplnit, kolik bodů chce využít. Ve shrnutí objednávky se pak ukáže výsledná cena objednávky po odečtení bodů.

U každého zákazníka v záložce " Rozšířené " vidíte jeho aktuální počet bodů. Můžete taiké zobrazit log získání a použití bodů. 

Zákazník vidí aktuální počet bodů ve svém účtu na webu.